Comply
Grunden till ett hållbart arbetsmiljö- och hälsoarbete
Baspaket
Egen kontaktperson
Innehåll
Med Comply får du ett enkelt baspaket för ditt arbetsmiljö- och hälsoarbete.
Förutom en egen kontaktperson får du tillgång till webbportal med statistik, e-utbildning i arbetsmiljö och möjlighet att köpa ytterligare tjänster och utbildningar. Efter att ha gjort en arbetsmiljökartläggning tillsammans med en riskinventering, sätter vi tillsammans en verksamhetsplan med mål och insatser anpassade utifrån era behov. Vid oväntade händelser finns tryggheten i Avonovas krisjour.
Webbportal
Du får inloggningsuppgifter och åtkomst till:
Statistikrapport över ert arbetsmiljö- och hälsoarbete
Onlinebeställning av tjänster och utbildningar
Digitala fakturaunderlag
Kundansvarig
Vi finns där för dig!
Som chef eller HR får du en kontaktperson som du har regelbundna avstämningar med 2-4 gånger per år. Medarbetarna har möjlighet att kontakta Avonovas hälsocenter vid frågor.
Arbetsmiljökartläggning
Status och utvecklingsmöjligheter för arbetsmiljön
Genom en digital arbetsmiljökartläggning en gång per år, får ni ett status på ert arbetsmiljöarbete. Utvecklingsmöjligheter identifieras utifrån de lagkrav som ställs, er förmåga att arbeta systematiskt och proaktivt för att stärka arbetsmiljön.
Arbetsmiljöutbildning
Vår introduktionsutbildning i arbetsmiljö erbjuds i fem moduler:
Systematisk arbetsmiljöutbildning
Organisatorisk och psykosocial arbetsmiljö
Belastningsergonomi
Arbetsanpassning och rehabilitering
Alkohol och droger i arbetslivet
Utbildningen ger er en övergripande bild av arbetsmiljö och hälsoarbetet och hur det bedrivs på ett systematiskt sätt.
Riskinventering
Genomgång av den fysiska arbetsmiljön
Specialist genomför en riksinventering en gång per år över den fysiska arbetsmiljön som sammanfattas i en rapport med åtgärdsförslag. Rapporten bidrar till att upprätta en verksamhetsplan.
Verksamhetsplanering
Upprättande av plan 1 gång per år
Med en arbetsmiljökartläggning och riksinventering som underlag genomför vi en nulägesanalys tillsammans för att sätta en verksamhetsplan en gång per år. I verksamhetsplanen sätter vi upp mål, insatser och utvärdering så att hälso- och arbetsmiljöarbete säkerställs. Uppföljning och avstämningar sker utifrån verksamhetsplanen tillsammans med er kontaktperson på Avonova.
Krisjour
Trygghet 24/7
Vid oförutsedda händelser finner ni trygghet i Avonovas krisjour som bemannas dygnet runt, året runt av erfarna specialister i krishantering.
Avonovas tjänste- och utbildningskatalog
Tillgång till kompetens
Lägre priser på ett brett utbud av tjänster och utbildningar
Möjlighet till digital leverans av utvalda tjänster och utbildningar
Tillgång till rehab koordinerande funktioner
Tillgång till specialistkompetens inom frågor rörande beroende och missbruk
Åtkomst Hälsokonto för medarbetare innehållande resultat från hälsoundersökning